Σιδηροδρομικός Σταθμός

Ο σταθμός στο Μαρκόπουλο είναι ένα κομψοτέχνημα τυπικής σιδηροδρομικής βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Η σιδηροδρομική γραμμή Λαυρίου – Αγίων Αναργύρων ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1882 από την εταιρία «Σιδηρόδρομοι Αττικής» ως αντισταθμιστικό όφελος προς το δημόσιο από την μητρική της εταιρία ,την «Ελληνική Εταιρία Μεταλλίων Λαυρίου». Η σύμβαση υπογράφηκε επί Χαριλάου Τρικούπη με πραγματικό όφελος προς το δημόσιο, κάτι που φρόντισε να αλλάξει η επόμενη κυβέρνηση του Δηλιγιάννη.

Ο σιδηροδρομικός σταθμός συνέβαλε στη επικοινωνία των ντόπιων με τον υπόλοιπο κόσμο και έπαιξε μεγάλο ρόλο στην ραγδαία ανάπτυξη του εμπορίου, σε μια περίοδο που η ληστεία ήταν σε έξαρση και έτσι εξασφάλισε την μεταφορά των προϊόντων. Ο σταθμός διέθετε κυλικείο και χώρους για την φύλαξη των εμπορευμάτων. Φύλακας για αρκετό καιρό γύρω στο 1915 ήταν ο ολυμπιονίκης Σπύρος Λούης.

Το τρένο εκτελούσε 2 δρομολόγια την ημέρα και ο χρόνος μετάβασης προς την Αθήνα ήταν 1 ώρα και 38 λεπτά. Το 1957 η κυβέρνηση Καραμανλή σταμάτησε την λειτουργιά της γραμμής για να την «εκσυγχρονίσει» … το 1962 αποφασίζεται η οριστική διακοπή λειτουργίας της γραμμής.

stathmos trenou markopoulo